x tukar url

Wednesday, April 27, 2011

it's hurt....

My Scribble Page: Appreciate s0me0ne 0r s0mething bef0re its t00 lat...: "Kalau sy dh xde bru awk leh gatal dgn prmpn lain..(baca la.. sedih.. sy copy je) by Kalau Cinta Sudah Di Hati, Tiap Dugaan Bagaikan Mimpi. ..."

~ Rumah Tangga Bahagia ~





Di malam yang hening , merupakan malam pertama bagi sepasang suami isteri ini, malam penentuan pertarungan hak dan batil...malam yang dinanti2kan oleh sepasang mempelai yang baru hangat diraikan dalam majlis kenduri tengahari tadi.

Alam bagaikan mengerti , hujan rintik-rintik dan sejuk yang nyaman di perkampungan seperti ingin membasahkan kehangatan suami isteri malam ini.

Satu yang mengesankan ialah inilah kali pertama mereka bersua muka , menatap wajah pasangan dengan lebih dekat, menyentuh kulit mulus isteri yang dicintai dan inilah debaran malam pertama bagi mereka.

Sebelum ini , mereka tidak pernah sedekat ini , jika adapun bertemu di hadapan keluarga masing-masing , jika ada pun bertemu bersama kawan-kawan...tidak pernah mereka berjalan beriringan...tidak pernah mereka menjangka bahawa satu perkenalan , satu masa yang singkat terus membawa kepada jinjang pelamin...Alam pernikahan yang begitu asing bagi mereka.

Malam semakin larut....Si suami membasahkan tubuhnya...menyucikan diri , aneh?..bisik isterinya..di malam2 begini yang dingin mengapa perlu membasahkan tubuh?..lebih aneh selepas itu suaminya masuk ke bilik belakang yang kosong...agak lama...sehingga memaksa isterinya mengintip di celahan pintu bilik itu...Alangkah terkejutnya , suaminya seakin mati..kaku dengan gerakan sujud..dan terdengar esakan kecil...umpama merintih.

Dia tahu!, apa yang dilakukan oleh suaminya..dan dia akur...itulah Cinta suaminya yang sejati...dia tidak perlu cemburu dengan cinta itu...ataupun dia pernah berfikir walaupun segunung cintanya pada suaminya...tidak akan sama dengan cinta suaminya di bilik kosong itu..

Dia menunggu....berteleku di atas taburan bunga mawar diatas katil empuk itu.
Si suami keluar dan memandang tepat ke arah isterinya...isterinya menunduk malu..

Isteri : Mengapa awak pilih saya?

Suami : Kerana awak berniqab (memakai purdah)

Isteri : Ramai kan yang berniqab

Suami : Kerana Awak ada Agama

Isteri : Ramai kan yang ada Agama

Suami : Kerana Awak adalah Jodoh ketentuan dari Allah S.W.T

isteri kehabisan soalan...dia tahu jawapan itu tidak ada persoalan lagi.

Suami : Saya jumpa awak yang saya nampak hanya 2 biji mata, saya tak tahu wajah awak dan selepas itu saya terus tidak melihat wajah awak...tetapi saya melihat di rumah awak ..dihadapan ibu bapa awak ..ketika mereka menyaksikan hasrat saya untuk memiliki awak...dan ketika awak membuka niqab...saya tidak perlu tahu selanjutnya wajah awak kerana itu bukan tujuan utama saya memiliki awak.

Isteri : Saya tidak Cantik....

Suami : Baiklah beristerikan perempuan yang berkulit hitam , berbibir tebal...tetapi mempunyai Agama dalam dirinya adalah nikmat yang paling cantik , daripada memiliki isteri yang berkulit mulus , tetapi tiada agama dalam dirinya..tetapi jika cantik dan ada agama itu adalah anugerah Allah kepada saya.Tetapi adakah perempuan sedar ..mereka yang menampakkan kecantikan yang haram mereka dedahkan tetapi akhirnya mereka adalah bahan bakar di neraka kelak...Wana'uzubillah..
Isteri : Saya juga ingin cantik...

Suami : Sayang..kecantikan awak takkan kekal...awak akan dimakan usia..tetapi mahukah awak kekal cantik selamanya?
Isteri: Itu yang saya mahukan...

Suami : Mahukah awak menjadi secantik bidadari...malah lebih dari itu?

Isteri: Perempuan di dunia ini sehabisnya menyolek diri mereka umpama bidadari tetapi adakah mereka berjaya?

Suami : Ada Caranya...malah tidak perlu berhabis ribuan ringgit!
Isteri: Yakah..?, tunjukkan caranya!

Suami : Rasulullah pernah berkata “Wanita di dunia lebih baik daripada bidadari sebagaimana yang zahir lebih baik daripada yang batin.”

Isteri : Saya Kurang faham... dimana alat-alat mekapnya?

Suami : Rasulullah pernah berkata " Dari Anas bin Malik ra bahwa Rasulullah bersabda :
“Jika perempuan solat lima waktu, berpuasa pada bulan Ramadhan, menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, nescaya ia akan masuk syurga.” (HR. Al-Bazaar).

Isteri : Bagaimana cantiknya saya di dalam syurga nanti?

Suami : Tolong ambilkan Al-Quran atas meja tu dan Tafsir Ibnu Kathir yang kawan awak hadiahkan tu ...Awak ada wudukkah?
Isteri : Ada...nanti sekejap..

Suami : Lihat Surah Al-Waqiah , "Sesungguhnya kami akan ciptakan mereka secara langsung ". (ayat 35 ) , Ibn Kathir dalam menafsirkan ayat ini menyatakan bahawa wanita baik mereka itu tua atau tidak mereka akan dibangkitkan dengan ciptaan yang baru . Dalam keadan mereka itu muda dan perawan . Ini dikuatkan lagi dengan ayat yang berikutnya " dan kami jadikan mereka itu gadis perawan " (ayat 36)
Isteri : Saya belum dapat bayangkan macam mana cantiknya saya nanti...

Suami : Dalam ayat yang seterusnya Allah berfirman lagi " (–tentang wanita-) penuh cinta (–kepada suami mereka- ) lagi sebaya umur " (ayat 37) . Dalam Ayat ini , Allah menerangkan mereka ini-wanita- terlalu asyik mereka hanya kepada suami mereka sahaja manakala suami mereka juga asyik kepada mereka . Cinta mereka hanya kepada suami mereka sahaja. ( Tafsiran Ibn Abbas)
Isteri : Sohih tu bang...tapi saya nak bayangkan macamana cantiknya saya dalam syurga nanti..

Suami: Baiklah...tunggu sekejap saya ambil kitab hadis , lihat , ini ada Riwayat dari Hadis Tabrani , sambungan dari yang zahir lebih baik dari yang batin...yang saya ceritakan tadi...ingatkah?
Isteri : Oh..ada2 ingat....

Suami : maka bertanya lagi Ummu Salamah : Dengan apa ?–yang menyebabkan mereka lebih baik – Baginda pun bersabda : dengan solat mereka,puasa mereka dan ibadat mereka kerana Allah . Malah Allah memakaikan pada muka mereka cahaya, pada badan mereka sutera, kulit mereka berwarna putih, pakaian mereka berwarna hijau, malah mereka dipakaikan dengan perhiasan berwarna kuning –yakni emas- rantai mereka daripada permata ,sikat mereka daripada emas . Lalu mereka berkata : kami kekal –didalam syurga- dan kami tidak akan mati lagi , kami memperolehi nikmat dan kami tak akan bersedih lagi, kami akan kekal –didalam syurga dan kami tidak akan berpindah , kami adalah orang yang redha dan kami tidak akan marah , beruntunglah sesiapa yang kami (dijadikan )untuknya dan (dijadikan) dia untuk kami . Lalu Ummu Salamah bertanya lagi : Wahai Rasullallah , ada dikalangan kami yang berkahwin dengan dua orang lelaki , atau tiga orang lelaki atau empat orang lelaki (bukan dikumpulkan sekali tetapi merupakan perkahwinan yang kedua selepas kematian , cerai atau lainnya) , kemudian perempuan itu mati dan dapat masuk kedalam syurga begitu juga bekas-bekas suaminya juga masuk syurga , maka siapa yang akan menjadi suaminya (didalam Syurga) , Baginda menjawab : dia akan memilih yang terbaik dikalangan mereka dari segi akhlak . Nah ! Hadis ini dengan jelas menampakkan kelebihan orang wanita daripada bidadari .
Isteri : Alhamdulillah ..baru saya faham...maksudnya jika saya berjaya menjadi wanita solehah dengan ciri2 dari firman Allah dan Hadis ..maka saya akan masuk syurga dan menjadi lebih cantik dari bidadari!

Suami : Wanita yang merupakan ahli syuga juga mendapat nikmat yang tak ternilai banyaknya . Dan nikmat yang diperolehi oleh wanita atau lelaki didalam syurga adalah sesuai dengan fitrah kejadian kejadian mereka. Cubalah kita renungi baik awak atau pun saya , apakah yang amat dihajati oleh kita dan sekiranya kita diberi peluang nescaya kita akan mendapatkannya ? Pada pandangan saya , orang lelaki lebih berhajat kepada wanita manakala wanita pula disamping berhajat kepada suami -akan tetapi kecantikan dan kejelitaan lebih menjadi tumpuan pada mereka . Bukankah semua ini terdapat di dalam syurga ?
Isteri : Saya tahu sedikit dari ilmu yang saya kutip..tetapi ada yang saya lupa, eloklah saya mendengar sendiri dari suami saya!

Suami : Ya ..saya juga muzakarah dengan Awak , lagi satu...bidadari Syurga yang bukan dari kalangan isteri saya akan memarahi awak juga!

Isteri : hah!..bidadari marah saya?..kenapa..macamana awak tahu?

Suami : buka kitab hadis tadi..baca “Janganlah seorang perempuan menyakiti suaminya di dunia, jika tidak, maka bidadari-bidadari isterinya di syurga akan berkata kepadanya : Janganlah kamu menyakitinya, sesungguhnya ia adalah tamu bagimu yang sebentar lagi akan meninggalkanmu untuk berkumpul bersama kami.” (HR. Ahmad dan Tirmidzi dari Mu’adz bin Jabal ra).
Isteri : Wah....saya amat takut jika awak meninggalkan saya di dunia lebih menyedihkan jika saya tidak dapat berjumpa awak di syurga!

Suami : “Harta yang utama adalah lisan yang senantiasa berzikir, hati yang senantiasa bersyukur dan isteri beriman yang membantu suami dalam menegakkan bangunan imannya.” (HR. Ibnu Majah dan Tirmidzi).

Isteri : Alhamdulillah...baru saya faham sejelasnya...terima kasih abang...tetapi itukan banyak persoalan tentang saya...bagaimana saya dalam keluarga yang taat kepada perintah Allah...yang menghidupkan sunnah Rasululullah dan akan mendapat nikmat Syurga...bagaimana dengan diri abang?

Suami : Oh itu masa tidak mengizinkan..biarlah kita berbicara satu bab dengan teliti...insyaAllah esok malam kedua kita bicarakan soal itu ya...nanti kita minta ahli-ahli u-jam tolong buatkan artikel!
Isteri : Asyik2 U-jam...Baiklah...jadi sekarang saya nak tuntut tanggungjawab abang!

Suami : hehe..dah x sabar yer?huhu..jom sayang..

a

bg ana..lelaki tu sesuai tok die..perfect

Monday, April 25, 2011

dari siang tdi kepala ku berdenyut2...ya ALLAH.sakit ni datang balik...bukan ke aq dah sembuh?dade ku pon sakit sagat....adakah ni tande2 ko nak jemput ku yaALLAH...aq belum dapat beerbakti pd ibu bapa ku..aq nk tgok mereke gembire atas kejayaan ku...aq juga nk tngok aufa bahagia...aq nk tngo die senyum gembire,,,

aq dapat rase kan makin lame ingatan ku makin pudar..kadang2 aq x ingat ape berlaku...bukan ke aq dah sembuh ?adakah kah aq jadi begini disebabkan kan kekecewaan hati ku?

jika ini yg terbauk tok aq...jika ni jalan terbaik tok aq lpe kn die aq redha ingatan ku duhilangkan..hani suruh aq lpe kan die..p aq tau aq xdapat...huhu....hani..mybe Die yg akan buat aq lupe..klo tu terjadi aq permintaan ko telah ditunaikan..tlg jage die ye.huhu

ya ALLAH..ko ampun nilah dose ku....aq akui ape yg terjadi pd aq akan sentiasa menhantui hidop ku..aq akan usaha perbaiki diri ku...ko bimbing lah aq...ko berilah kesihatan pada ku agar aq dapat beribadat padamu...aq xtahan menanggungnyer...sakit sangat dade n kple ku ni..

aq x akan sesekali bg tau family ku..aq x mahu mereke sedih...klo mereke tahu mst mereke suruh aq jumpe doc..mst nk gne bnyak duit..mst ayah akan keje berat2..aq xsnggup melihat tuh..aq akan tahan sakit ni..duit2 tu adik aq lebih memrlukannya...mereke akan ke universiti...huhu..

aq snggup korban ape jer..klo wkt SPM aq sanggup buat cincai2 coz aq xnak result yg ok jika x mst adik aq akan down jika die xdapat kalahkn aq wkt die SPM..akhirnyer skrg die dpt kalah kn aq...bukan men gembire...ape salahnyer skrg aq korbankan juga tok mereke..duit tu dok mereka..huhu

xpenah aq sesedih ni..huhu...:-(

nak dengar  pause Player SOng ana dulu


~ Belajar Double Stand ~

salam..hye sume....hari ni ana g amek test moto..huhu..ya rabbi....terok tol ana arini..dah la dapat moto bergegar..p yg paling best en..ana firstttime blh double stand..ana b4 ni mmg x penah reti buat..bkn xpnh try..penah,p xpenah lepas..huhu...p tdi tbe2 cikgu tuh suruh double stand..terkejot ana..dengn dimulakan ngn bissmillah ana buat teros blh..hahah..gembire btol

Sunday, April 24, 2011

MENCINTAI SESEORANG SANGAT SUSAH TETAPI NAK MELUPAKAN SESEORANG SANGAT AZAB..

salam ..hye sume..hari ni hari yg paling tenang lepas ape yg berlaku..aq dah boleh terime sume..lepas aq solat istikharat hati ku amat tenang..mcm biasa bngun jer subuh aq akan fikir ape yg patot aq buat..n bende yg pertama aq fikir selalunyer adalah yg terbaik..nak tau ape aq fikir?huhu


aq fikirkan die...aq fikirkan kegembiraan die..so untuk buat die gembire aq akan ikot ape yg buat..mintak maaf coz aq terpakse buat kau benci ku..itu yg terbaik..maybe akan dtg ade org yg akan mencintaiku seadanya....p buat mase ni aq hanye serah pada takdir..aq xnk cari lagiaq xnk peristiwa lame berulang..jika xde dpt spe2 dah tentu ibu ku akan cri kan.klo xjumpe aq redha idop sorg..


pastu aq terdengar lagu pertame yg ade dlm player song blog aq ni..nme lagu tu istikharah cinta..aq tenang sangat dengar lagu ni..huhu....cinte aku bkn tok die n tok spe2....aq xkan bg dah...huhu..aq akan ushe jadi yg lebih bek..nasihat aq jngn mencari cinta..


MENCINTAI SESEORANG SANGAT SUSAH TETAPI NAK MELUPAKAN SESEORANG SANGAT AZAB..AKU DAH MEMILIH AZAB NI N AQ AKAN TEMPUHNYA..

LA TAHZAN...

Friday, April 22, 2011

~ Mood yang Sedih ~

Mood aq minggu ni mmg terlampau sedih...ape yg aq byat sume xkene..huhu...knpe aq di perlakukan macm ni?ape dose ku?.....p alhamdulillah aq terdengar lagu ni..sejuk hati aq..huhu..


CARI PASANGAN



adakah aq akan dapat wanita seperti ni??ibu aq selalu cakap popuan yg bek tok lelaki yg bek...p layak ker aq??aq bkn nyer bek..klo bek xkan die ckp aq cmtuh...huhu....:-( mst aq layak tok popuan yg jahat en?agaknyer kot..p aq dah cube berubah....ntah lah...:-(


Cari Pasangan

Artist: Rabbani
Song Category: Nasyid
Mari, mari marilah
Dengarlah ini kisah silam oh kawan
Sangatlah berguna moga hidup aman bahagia

Di malam pertama jumpa mertua
Tersentak si jejaka diberitakan
Isterinya tidak sempurna rupa
Anggota zahirnya lumpuh semua
Tidak upaya mengurus diri

Terkejut si jejaka penuh persoalan di hatinya
Mungkinlah sudah jodoh itulah isterinya
Hibanya rasa hati namun tetap redha pada takdir

Asalkan punya iman itulah paling penting
Saat-saat berjumpa (hai)
Terpesona memandang (hah)
Benarkah isterinya
Menawan sungguh cantik

Cari, cari carilah
Pasangan hidup betul-betul oh kawan
Bahagia berseri
Rumah tangga akan harmoni

Terhurai dijawablah oleh mertua
Zahirnya tak sempurna kiasan saja
Memberi makna sucinya diri
Wanita solehah terpelihara
Terharu jejaka tunduk bersyukur

Jangan mudah percaya harta pangkat dan rupa
Indahnya di mata berawaslah
Rasul sudah bersabda
Insan punya agama akhlaknya mulia
Fahamilah

Thursday, April 21, 2011

Arsenar Terpaksa main Ke Malaysia coz nk DUIT !!

salam hye sume..selamat malam..hari ni ana tertarik dengan 1 artikel dalam akhbar UTUSAN MALAYSIA ONLINE..ana rase cam terhina je sbg seorg rakyat malaysia..p ana tengok rakyat malaysia len relax jer..editor akbar tu pon cam setuju jer ngn ayat die..xpaham ana..

BACE ELOK 2!!

Arsenal lawan Harimau Malaya 10 Julai?


arsene Wenger mengakui Arsenal akan berkunjung ke Malaysia pada Julai ini sebagai antara destinasi dalam siri Jelajah Pramusim kelab itu.



KUALA LUMPUR - Kelab terkemuka Liga Perdana England, Arsenal dijangka menentang skuad Harimau Malaya pada 10 Julai ini di Stadium Nasional Bukit Jalil berdasarkan sumber dari laman web di England,www.arsenalindiser.com.
Mengikut sumber tersebut, Arsenal akan singgah di Kuala Lumpur pada 10 Julai sebelum terbang ke China, bagi menghadapi perlawanan kedua pada 16 Julai di Shanghai.
Maklumat itu hadir selepas pengurus Arsenal, Arsene Wenger membuat pengesahan bahawa skuadnya akan mengadakan Jelajah Pramusim dengan mengunjungi Malaysia dan China pada Julai ini.
Pengesahan itu dipetik daripada salah sebuah akhbar terkemuka United Kingdom, Telegraph melalui wawancara dengan Wenger mengenai pemilikan penuh kelab itu oleh taikun Amerika, Stan Kroenke.
Menurut Wenger, penajaan kewangan yang besar menjadi punca dia membawa Arsenal pertama kali datang ke Malaysia sejak tahun 1999 walaupun dia kurang berminat untuk ke Asia berbanding Eropah.
''Jelajah di timur jelas memberikan tarikan besar kepada bahagian kewangan. Kami memerlukan penajaan tambahan selain daripada pendapatan sendiri yang kami hasilkan. Saya boleh menerima Jelajah seperti ini selagi tidak mengganggu persiapan kami.
''Saya tidak mahu datang ke sana (Malaysia dan China) tetapi oleh kerana jumlah penajaan yang tinggi dari Eropah, kami akan ke Malaysia dan China. Kami mempunyai kurang daya tarikan kewangan daripada pasukan lain, jadi kami tidak boleh ketinggalan dalam soal itu," kata Wenger.
Chelsea dan Liverpool telah membuat pengesahan akan ke Kuala Lumpur dengan skuadBlues akan berdepan skuad Harimau Malaya pada 21 Julai namun tarikh perlawanan bagi Liverpool masih belum dapat dipastikan.

haha..klakar ana bace...nmpak sangat Arsenar bukan nak datang pon ke Malaysia..coz kerana DUIT deme sume datng... ayat ''Saya tidak mahu datang ke sana (Malaysia dan China) tetapi oleh kerana jumlah penajaan yang tinggi dari Eropah, kami akan ke Malaysia dan China dah tunjuk kan die terpakse datang ke Malaysia...ntah2 men pon smbil lewe n turunkan pemain simpanan.. pebaja yg bawak deme..kalo x penaja?jangn arap nk dtg..macam Manchester United deme selalu datang memang lah salah 1 faktor coz kewangan  p xde lah sampai cakap camtuh.. n MU gak kadang2 yg offer nk dtg ke Malaysia....g 1 MU komited n bagi komitmen yg tggi tok dtg ke Malaysia dengan buat klinik bola sepakhantar duta Mu n Lain2...

knpe r org xsedar akan ni?mane martabat Malaysia??

~ Ini Sepatotnyer Seorg isteri mahu pun kekasih

9.20 p.m

ana terdengar bait2 lagu ni....huhu..ana teringat post blog ana siang tdi..ni spatotnyer seorg popuan o lebih tepat lagi seorg isteri sepatotnyer buat..mmg sume popuan mahu lelaki yg blh bawe mereke ke syurge..lelaki pon nk...popuan selalu ckp nk lelaki yg blh membimbing die ke syurga..p pernah ke terlintas di hati die tok menjadi seorg kekasih o isteri yg saling membimbing...mmg peranan lelaki tu memimpin popuan...p lelaki tu bkn malaikat o rasul...die juge khilaf n kdg2 terpedaye ngn hasutan syaitan...jika tersasar ni lah peranan popuan menegur n bawa kembali lelaki tuh kejalan yg benar..support lelaki tuh...bkn nyer tuuut...(ape2 yg berkaitan)



INI YG SEPATOTNYER...


Isteri cerdik yang solehah
Penyejuk mata, penawar hati, penajam fikiran
Di rumah dia isteri, di jalanan kawan
Di waktu kita buntu, dia penunjuk jalan

Pandangan kita diperteguhkan
Menjadikan kita tetap pendirian
Ilmu yang diberi dapat disimpan
Kita lupa, dia mengingatkan

Nasihat kita dijadikan pakaian
Silap kita, dia betulkan
Penghibur di waktu kesunyian
Terasa ramai bila bersamanya

Dia umpama tongkat si buta
Bila tiada satu kehilangan
Dia ibarat simpanan ilmu
Semoga kekal untuk diwariskan



BOLEH KE ANA DAPAT CAMTUH?NTAH LAH...ANA BUKAN NYER BAIK PON....ANA NI KAN JAHAT..JAHIL..BARAN...P ANA DAH CUBE UBAH...P NTAH LAH..ANA DAH XBERMINAT NGAN SUME NI.TAK TAU KNPE... :-(

Merindui seseorg yg sangat baik ~

salam..hmm..ape nk ckp yer..


10.00 a.m
tdi g booking test jp moto...huhu..smpai je kt sne tbe2 cemas gler duit yg ibu bagi ilang..Rm 150 lak tuh..nasib bek duit ana kmpul lebihan duit saku kt kolej ana simpan g..melayang duit tuh...huhu.sedih tol!



haha..klo duit ana bnyak cmni xde mkne nk sedih..huhu

2.50 p.m.
ana bukak blog search internet alih2 ana terbukak satu video clip ni kat you tube..sedih sangat lagu tuh..mmg lbh kurg sebijik r ape yg pnh berlaku pada diri ana..setiap bait2 lagu sungguh mengguris hati ana,,,:-( keNape semua ni berlaku?salah ke ana cube merubah diri ni jadi lebih baik..knpe x sabar?ana hnyer mintak sedikit mase...then ana akan stop sume yg ana buat tu ble diri ana dah stabil..knpe xblh kekang perasaan cemburu tuh??ana pon ade perasaan cmburu tu..p ana cbe kawal.klo x dah lame ana kongkong idop die...p xpe..sume dah berlalu..ana redha...ana x blom cukop baik tok sesiapa...haih....


"Arrhhh...npe aq gatal sangat bkk lagu ni!!!" 




`````````````````````````````````````


Sewaktu kau melangkah
Meninggalkan diriku

Sebaknya rasa di dalam dadaku
Menahan titis air mata


Ingin aku berpesan
Kepadamu kekasih

Sekiranya engkau merinduiku
Hubungilah aku di sini


Jika ada kesilapanku
Maafkanlah diriku oh sayang
Dan izinkan aku bertanya
Mengapa kau berubah hati


Kiranya kau ada penggantiku
Tetapi hidupmu tak bahagia

Relaku memaafkanmu
Dan menerimamu sayang


Walaupun hatiku kau lukai

Namunku masih menyayangi
Kerana sehingga waktu ini
Cintaku masih untukmu

Oh sayang di mana kau berada

Janganlah kau lupakan aku
Ingatlah aku walau sesaat
Seorang insan yang terluka


````````````````````````````````````````
alhamdulillah..ana rase ade hikmah ni sume berlaku..ana dah jrg men fb...on9 just tok men game n rply komen.ana dah jarang msg spe2 xkire laki o popuan..hp ana,ana campak kt katil jer.kadang 2,3 ari x bukak.penah sekali smpai semggu ana x tnggok hp tuh..ana silent..last2 kne marah ngn ibu coz ayah call ana xdengar..huhu..ayah ckp "bek buang jer hp tu klo xgne" huhu..ana gelak jer..ana ckp lah "dulu abg slalu pgg n dok msg ibu ckp "x abis2 dok msg" skrg abg xmsg pon kne marah"huhu..ana ckp kt ibu lps ni ingt xnak gne hp..malas....g pon hp ni bkn hp ana..hp die..ana xsnggup gne dah..sedih jer ana klo terpandang hp ni..' ingat cerah smpai ke petang p hujan di tengah hari'

huhu..xper lah..ana bukan llki yg bek pon..ana sedar ana spe...skrg ana dah dapat nikmat usaha ana ni....ana skrg pon dah stop buat ape yg die x ske ...coz ana dah capai impian ana..p syg saat ana dah dah mencapai sume yg die nak tuh ana di tinggalkan..


kata 2 beliau kali terakhir ana msg secare dekat dihati sangat mengguris hati ku..ana xsngke begitu rupe nyer sikap ana..yerlah..kiter ne blh nilai perangai kiter cmne en.org yg menyayangi kiter yg nilai kiter...ape2 pon thanks..ana baru tau ana terok cmtuh..huhu..ana x marah pon..ana dah bljar tok kawal baran ana...p wkt tu nth knpe air mate ni mngalir...adakah gembire?sedih?kecewr?terguriss?terkilan?o what?ana pon x tau..

cmne ana skrg?? cmni lah..lebih suke dok terperap..huhu

pada sume kawan2 ana mintak maaf kalo ana x rply msg o tegur kt fb o etc lah yg mengguris hati...ana dah malas nk buat sume tuh.....klo de pape  jumpe je ana..insyaALLAH ana akan tlg..huhu

Like2 ~ AKU CAPAI REKOD TERBARU DAH 2 BULAN TOPUP RM5 AQ X ABIS2..HUHU..

AQ  HANYA SEORANG LELAKI, INSAN BIASA BUKAN MALAIKAT N BUKAN RASUL YANG  YG X MELAKU KAN KESALAHAN..TAPI AQ CUBE  MEMPERBAIKI DIRI KU...SOKONG LAH DIRI KU BUKAN MENJATUHKAN MORAL KU...AQ TAKOT AQ AKAN TERPESONG DARI AKIDAH ISLAM YG SBNR,TLG R...

SETIAP POPUAN NAK LELAKI YG PERFECT YG BOLEH BIMBING KORG YG BOLEH BAWAK KORG KE SYURGA YG BOLEH MENYAYANGI KORG TAPI SEDARKAH KORANG LELAKI TU MANUSIA BIASA??YG X LARI DARI MELAKUKAN KESALAHAN..ABIS SAPE YG NAK TEGUR O BIMBING LELAKI??PANDAI CAKAP LELAKI TU KHALIFAH PEMIMPIN...ABIS NK BIARKAN DIE TERKAPAI2??KALO DIE NK BRUBAH KNPE KORG X SUPPORT??
KALO SUME POPUAN BERFIKIR CMTUH MEAN LELAKI YG X PERFECT JANGAN BERFIKIR TOK MENCINTAI SESEORANG POPUAN TAU!! COZ KALO KORG WAT SALAH SESUATU YG DIE AGAK XBLH TERIME DIE X TEGUR O PIMPIN KORG BALIK KE JALAN YG BENAR..DIE AKAN TINGGALKAN KORG...KLO TEGUR PON DIE XKAN LAME..TEGUR SEKEJAP JER...

POPUAN KATE LELAKI TERLALU EGO?P SEDAR KE KORG KADANG - KADANG EGO LELAKI TU TOK KEBAIKAN KORG?KORG XSEDAR..KADANG2 DIE BUAT TU ADE SEBAB N KORG SEDAR KESALAHAN KORG TPI KESALAHAN DIRI SINDRI??

ana ckp cmtuh bkn coz ana llki o nk tegakkan lelaki tapi coz ana penah mengslami n terjadi gak dalam family ana....salam


HUHU,,,CIAN KAWAN ANA TUH...

Tuesday, April 19, 2011

~ Di Sini Kami Bermula ~

DI SINI SEMUANYA BERMULA !!

~ Kecik Memikat ~


~ Like ~


~ Artis Kecik ~


~ Amir Amira Sweets Memory ~





salam...hye sume..penat sungguh ana hari ni..siang tdi 1 ana pre test kete..hahahha..agak yakin lah jugak..just bukit je yg ana masih teragak2 g..esok ana test jpj..harap lulus lah..xsnggup ana nk ulang lagi..huhu..



nak tau tdi ana wish gud luck pd kwn2 bek ana wkt ana kt Kolej Teknologi Yayasan Alor Gajah yg kini dikenali Unifield Technology College..p ade lah sorg mamat kawan bek ana ni ngajok coz name nyer xde coz ana x blh tag ramai2...p di sini ana akan Bold kan name deme sume..huhu....


kepada sahabat ku gud luck yer..!!dengar cter exam korg start esok..buat yg terbaik..jngn jadi cam sem lepas..esok nak exam malam tu men PS2 sampai 2,3 pagi..sape lah yg jahat bawak bende laro tu yer?huhu..dah besa dah korg sekarang yer..huhu..dah diploma da..huhu.. :-p

ni sume kawan bek ana!!

AMIRA AMIN

die ni gf x rasmi ana..hahhaha..die bek sngt walaupun kekadang menggedik..huhu..klo clash ngn bf jer mst aq dpt tau..paham sngt ngn perangai die..p aq xsmpai hati nk buat die nangis..huhu gud luck yer...jngn men2...ko jngn curangg ngn aq..!klo x fail exam..aq letak racun tikus dlm makanan ko!!huhu..gurau jer..ngamuk bf ko klo bce blog aq ni..huhu

IMRAN AKA ALONG
die ni paling power men gitar walaupun aq rase cm Black pon gempak gaks...huhu...p die men gitar mmg best..!!ade ker aq bukak lagu nasyid x smpai 2 minute die blh goreng lagu tuh..huhu..die jugak org pertama yg ajar aq bawak moto clucth..huhu..thanks yer along..aq skrg blh lah nk bawak..p aq paling takot nek moto ngn die..ade ke patot selekoh tajam die bawak 120!! Geram Toll!!lagi 1 aq paling geram asyik kalah jer men game NARUTO ngn die..huhu...wei Gud Luck au

AWAL
haha..die ni pon blh lah tahan bek nyer..die yg tlg aq buat business topup!huhu...dapat lah untung sikit2..die ske ajar aq pasal moto....nk tau habit die?aq de speaker.speaker aq dah jadi cm speaker die..tiap2 pagi lagu indon..WALI BAND..huhu..p die bek..slalu kemas umah..klo pinjam moto afiq die isi full tank..aq ingt g wkt mule2 die dtg..hahah..kitorg ingt die mamat indon yg kne pasang kipas ko klo xsilap aq...hahah..klakar....
hah!! lagi 1 die ade adik kesayangn..nme die NAZRI!die syg sangt kt adik die..adik die ni x pggil dak len abg p die pnggil awal abg..s..huhu smlm dorg berdua gurau2 manjer..smpai awal post kt fb..huhu
wat ter baik au..

AMIR AKA KECIK
aq paling syg kecik..tau npe?die bek sngt...die jnis yg tlg kawan..wkt aq sakit die slalu tlg aq..die slalu dngr luahan hati aq....huhu..kngn manis aq ngn die wkt syafida nadia ade..kecik ni ade bantal wangi au ~tiap2 pagi aq bngun tdo mst nmpak bntal tu tepek kt muke...skrg kecik dah matang kot...dah diploma lah kater kn..huhu..kecik minat hindustan ..sme cm aq..huhu
kecik..!!mak ayah ko anta sne tok ape??so buat yg trebaik..aq yakin ko boleh

NIZAM
hah..budak ni ske perasan hansome..xabis2 puji diri sndri kt fb..huhu...die klako..klo die gurau ngn adik kesayang die si NAZRi tu riuh 1 umah..die ngn nAZRI rapat sngt..NAzri ske beli kn die ais crim blnjer mkn n macm2 r..hah..klo along power men NARUTo die lak power PES..huhu..nizam..jngn men je kje...stdy elok2

AMIR HAIKAL AKA JAMBU..
haha.mamat ni org pertama aq knl..mle2 adik die jatuh ke swimming pool..pastuh kt umah klo awal kitorg ingt die mamat indon kne pasang kipas p amir ni aq ingt mamat maintenance yg uruskan kemasukan student..huhu..die ni kaki tdo..mke je gmpak p klo kecewe..huhu.aq sorg yg ketawa..bak kate die dlm hati ade taman huhu..amir..udah2 lah tuh..bljar elok2..jngn dok manje ngn adik kesygn si NAzri tuh..Gud Luck huhu

AFIQ IZZUDIN
die ni paling rapat ngn aq..aq slalu pinjam brg die..huhu..aq g mne2 aq ske lepak ngn die..huhu..gurau sme2..aq tabik r!!men bnyk p result gempak..huhu...thanks afiq coz bg aq pinjam moto..huhu..
bljar elok2 yer..

AKHIR SEKALI
SOFEA AKA BELON.
die ni student mmg sngt bek p kate2 die ya ALLAH..aq aje yg kne TOoooooTTT..huhu..p aq xkisah..aq tau tu bkn yg die mksdkan..huhu..die ni friendship..salah aq paling besar aq tipu die wkt mkn kfc..huhu..aq ske ngnt kaco budak ni..aq ske tngok die marah..huhu...die skrg skandal ngn abg ijai..huhu..dulu malu2 tpi mahu.skrg menggedik..huhu..aq doa kn ko bhgia,,,huhu


aq syg mereka sume..nk tau aq kt sek dulu x pnh pon syg kwn2 aq..mksd aq aq xngm ngn mereke..tpi dak2 kt atas ni mmg paling best...ade hikmah aq masuk sne walaupun kejap..huhu..

WEI GUD LUCK...JANGAN SIA SIA KAN DUIT MAK BAPAK YER>.!!huhu

~ Aksi Seremban ~
 




~ Skandal ~



Monday, April 18, 2011

Seksanya Lelaki Melihat Buah Dada Wanita!!




~ Kan cantik begini ~


~ Menutup Aurat ~

Cuba bayangkan. Ada satu lelaki ni, dia duduk dalam bas sebelah seorang perempuan bertudung. Perempuan ni cantik. Dia pakai baju lengan panjang dan tutup aurat tapi sayang baju dia ketat. Walau pun bertudung tapi sayang tudung dia tak tutup dada. Oleh sebab baju dia tu ketat, maka tersembul la dua bentuk yang menonjol di dada perempuan itu.

Si lelaki ini, masa first dia duduk di 
sebelah perempuan tu dia still dapat control lagi. Tapi bila dia ternampak dada perempuan yang montok itu secara tidak sengaja, bayangan dada perempuan itu terus melekat di dalam kepala. Lelaki tu berusaha menundukkan kepalanya supaya dia tidak ternampak lagi dada perempuan itu, tapi sayang bayangan itu telah menjelma di dalam kepala.

Lelaki tu tutup matanya, tapi syaitan masih lagi buat dajal dalam fikirannya. Syaitan cakap dekat lelaki tu. "Kau               bayangkan kalau dada perempuan yang 
kau nampak dalam fikiran kau ni dah besar, macam mana pulak kalau kau tengok real kan?" Puas lelaki itu melawan godaan syaitan. Tapi nafsu datang membantu syaitan tu. Akhirnya lelaki tu tumpas.

Lelaki tu buka mata dia, dan dia toleh ke arah perempuan tu sekejap. Perempuan tu tak sedar dia diperhatikan, lalu lelaki tu pun tengok la ke arah dada perempuan yang montok itu puas-puas. Tiba-tiba, perempuan tu pusing ke arah lelaki itu dan ternampak yang renungannya lain macam je. Bila dia nampak arah pandangan lelaki tu, perempuan tersebut terus marah.

"Bodoh! Lelaki gatal! Mata keranjang!" Perempuan itu menyumpah-nyumpah lelaki tersebut. Kesian, lelaki itu dipersalahkan. Perempuan sering marah bila ada lelaki memandang mereka dengan muka yang bernafsu seperti seorang perogol yang tengah menunggu mangsanya. Kononnya lelaki semuanya bernafsu buaya. Tapi perempuan tak pernah fikir ke apa sebabnya lelaki jadi macam tu?

Pernah tak lelaki jadi begitu bernafsu apabila melihat seorang perempuan yang memakai tudung yang besar dan menutup dada mereka? ??Pernah tak lelaki bernafsu melihat perempuan yang baju mereka agak longgar seperti jubah? ??Okey, yang itu jawab sendiri. Now, aku nak korang bayangkan situasi ni pulak.

Ada seorang lelaki, di sebelah dia ada seorang perempuan yang bertudung agak besar dan seorang lagi perempuan bertudung tetapi masih nampak dadanya. Kedua-dua perempuan tersebut sangat cantik. Adalah menjadi fitrah seorang lelaki memuji perempuan yang cantik wajahnya. Tetapi apabila lelaki itu terlihat bentuk buah dada milik perempuan yang bertudung tapi masih nampak dada tu, nafsunya naik dengan mendadak.

You see the difference? This is reality. Ramai aku tengok perempuan zaman sekarang pakai tudung macam tu. Bukan aku nak kondem perempuan-perempuan tu semua. Tapi aku nak minta satu je. Please, for the sake of other men out there. Pakai la tudung yang besar sikit. At least, tutup dada pun kira okey la. Aku bercakap berdasarkan pengalaman aku sendiri. Aku sendiri kalau dah ternampak buah dada perempuan yang montok, terus terang aku cakap aku memang akan terbayang gila-gila punya.

Aku tau, lelaki patut menundukkan pandangan mereka dan mengelak daripada melihat benda-benda yang tak elok seperti yang telah termaktub dalam surah An-Nuur ayat 30 ni:

Katakanlah kepada orang laki-laki yang beriman: "Hendaklah mereka MENAHAN PANDANGANNYA, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat."

Tetapi, tanggungjawab itu bukan ke atas lelaki saja. Perempuan jugak mempunyai tanggungjawab mereka seperti yang tertulis dalam surah An-Nuur ayat 31 ni:

Katakanlah kepada wanita yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak dari padanya. Dan hendaklah mereka MENUTUPKAN KAIN KUDUNG KE DADANYA, dan janganlah menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka memukulkan kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung."

You see that? Maafkan aku sekiranya bahasa yang aku gunakan di sini agak kasar sedikit. Mungkin ada perempuan yang terguris hati bila aku tulis pasal benda ni. Tapi aku buat ni untuk kebaikan bersama jugak. Jangan salahkan lelaki saja bila mereka melihat perempuan ini seperti satu simbol seks. Memang lelaki nampak bersalah, tapi kalau puncanya jugak disebabkan oleh perempuan, maka kedua-dua pihak adalah bersalah.

Aku harap, selepas ini perempuan-perempuan yang di luar sana especially yang pakai tudung kecik dan masih menampakkan dada tu, silalah berubah. Apa salahnya memakai tudung yang besar kan? Kalau korang rasa sukar untuk berubah, cuba tanya soalan ni dekat diri sendiri. Adakah korang sanggup bila lelaki selalu melihat buah dada korang dan menganggap korang sebagai simbol seks atau pun korang lebih memilih untuk memakai tudung yang besar dan lelaki melihat korang dengan penuh kehormatan


~ Adakah situasi di atas berlaku jika wanita berpakaian camni ?? fikirkanlah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...