x tukar url

Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday, August 5, 2012

Tahniah Lee Chong Wei




EMAS yang diimpikan, perak yang menjelma.
Semuanya musnah dan impian rakyat Malaysia yang mengharapkan pingat emas pertama Sukan Olimpik menerusi acara badminton berkecai.

Sukan Olimpik 2012 London merupakan medan terbaik untuk membawa pulang pingat emas pertama itu tetapi hajat besar itu tidak kesampaian.

Datuk Lee Chong Wei yang dipertaruhkan untuk merealisasikan hajat besar itu, gagal menyempurnakannya selepas tewas kepada Lin Dan dari China pada final acara perseorangan lelaki di Arena Wembley semalam.
Chong Wei tewas dalam permainan tiga set, 21-15, 10-21, 19-21 pada perlawanan yang mengambil masa 79 minit.

Dengan kekalahan tersebut, Chong Wei mengekalkan pingat perak yang dimenanginya pada temasya yang sama di Beijing empat tahun lalu.
.
"Saya kecewa kerana gagal merealisasikan impian seluruh rakyat Malaysia terutama mereka yang datang ke London ini untuk memberi sokongan kepada saya.

"Saya telah memberikan yang terbaik tetapi Lin Dan terlalu bagus hari ini," kata Chong Wei.
Menurut Chong Wei, keyakinannya cukup tinggi untuk memenangi perlawanan tersebut dan apa yang dirancang pada perlawanan set pertama semuanya nampak berkesan.

"Namun, pada set kedua, Lin Dan bangkit dengan rentak permainan yang lebih pantas. Serangannya juga banyak mematikan pergerakan saya,""katanya.

Chong Wei juga menjelaskan bahawa prestasinya pada Olimpik London lebih baik berbanding persembahannya di Beijing empat tahun lalu.

SIAPA KINI HARAPAN EMAS OLIMPIK 
MALAYSIA !!

Sudah tentulah Azizulhasni Awang Thepocketrocketman



Ilmu tanpa Amal Ibarat Pohon Tanpa Buah

0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...